WEB 2.0 ALATI



By: Aljaa Zer


Web 2.0 alati se pojavljuju u razdoblju od 2001-2007.g. kao poboljšanje World Wide Web-a. Na konferenciji održanoj 2004.g. Tim ORejli i Dejl Dogerti osmišljavaju naziv Web 2.0 najavljujući konceptualne promena koje se dešavaju prilikom kreiranja web sadržaja. Tim Orejli definiše Web 2.0 alate kao revoluciju u kompjuterskoj industriji. Stranice postaju dinamične, moguće je postavljati, preuzimati, menjati sadržaje, postoji interakcija između vlasnika i korisnika sadržaja, moguće je prilagođavanje drugim uređajima.

  Web 2.0 alati u nastavi
 Danas je nemoguće zamisliti funkcionisanje savremenog čoveka, pa i učenika, bez korišćenje veb tehnologija. Elektronska komunikacija, pronalaženje informacija, razmena dokumenata, fotografija i sl. Pomoću Web 2.0 alata nastavnik ima uvid u aktivnosti učenika, jer oni, osim što mogu da koriste nastavne materijale koje sam nastavnik postavi, imaju mogućnost i da sami postavljaju svoje radove na mrežu, da komuniciraju međusobno, učestvuju u grupnim projektima i sl.

1. Lino
Lino je alat sličan online oglasnoj tabli. Na njega se mogu dodavati elementi zvani „stickies” - papirići, slike, video ili dokumenti. Njegova jednostavnost omogućuje primjenu na različitim područjima. Pokazalo se da je odličan za samostalan rad i za saradnju u grupi, za rad na nekom projektu, razmenu ideja. Veoma je jednostavan ako vam je potrebna oglasna tabla za roditelje, saradnike ili učenike. Uz to može poslužiti kao prezentacijski alat.
Lino alatu možete pristupiti na web adresi http://en.linoit.com/

                                                                                                     

Padlet (https://padlet.com) je online zid na kojim se može dodavati: tekst, slike, video, poveznice, dokumente itd. Vrlo je jednostavan za korišćenje i dostupan na različitim uređajima.
Kada učenici istražuju neku temu korisno je napraviti Padlet zid na kojem će objaviti pronađene tekstove, fotografije, poveznice i dr. što mogu videti i upotrebiti svi članovi razreda/tima. Na isti način učitelji mogu izraditi svoj Padlet zid i ponuditi ga učenicima kao izvor informacija za rad na određenoj temi ili za pripremu za ispit. 


Jing (https://www.techsmith.com/jing.html) Jing je besplatan alat koji je namenjen snimanju ekrana. Jednostavan je za korišćenje te omogućava snimanje ekrana u obliku slike (format PNG) ili videozapisa (format SWF).

Prezi  (www.prezi.combesplatan alat za izradu interaktivnih prezentacija, sa zanimljivim mogućnostima zumiranja, te ubacivanja poveznica, pa čak i Power Point prezentacija. Umjesto slajdova program koristi platno iz predloška koje ima svoje okvire. Ti okviri na platnu služe poput slajdova jer imaju svoje sadržaje koji se prikazuje u određenom trenutku prezentacije, ali sami prelazi između okvira fluidniji su nego kod slajdova u drugim programima jer se Prezi koristi kamerom za platno koja se fokusira na određene okvire u vremenu.


















 Mindomo  (www.mindomo.com) Mindomo je jedan od alata unutar Creazina mrežnog paketa za učenje (Creaza, 2016). Omogućuje brzu izradu mentalnih mapa vezano za određenu obrazovnu temu.  Mindomo je aplikacija za izradu mentalnih mapa. Odlična je stvar što Mindomo dopušta da se svaka izrađena mapa izveze kao slika. Mindomo se može koristiti u svim predmetima, pomaže učenicima da lakše nauče gradivo. 

Velika je prednost ovog programa da za oblike mape omogućuje laganu integraciju multimedija poput videozapisa, audiozapisa, mrežnih poveznice i slika. Još nudi veliki izbor za izmene načina na koji se podoblici razgranaju oko središnjeg oblika, mogućnost dodavanja beleški  i ikona za oblike te podržava mnogo formata za izdavanje poput PDF-a i PowerPointova.


Bubbl.us ( https://bubbl.us/) je web 2.0 alat koji omogućava brzo i jednostavno kreiranje, uređivanje i dijeljenje mentalnih mapa. Osnovne karakteristike ovog online alata su: minimalistički i jednostavan korisnički interfejs koji korisniku pruža sve što mu je potrebno, dodavanje datoteka, deljenje mapa samo za pregled i uređivanje, kreiranje grupe korisnika, organiziranje mapa prema direktorijima te upravljanje kontaktima. Alat je koristan u obrazovanju prvenstveno iz razloga što mentalne mape omogućavaju lakše učenje i organiziranje dobivenih podataka, te dijeljenje radova, čime se potiče suradnja i kreativnost što može dovesti do boljih rezultata pri izradi projekata.


Diigo (https://www.diigo.com/) je Alat za čuvanje beleški i podvlačenje važnih informacija na veb-stranicama. Ovaj program Vam omogućava  da podvučete određeni deo teksta sa web stranice (kao kada čitate knjigu i podvlačite) i taj deo sačuvate na isti način kako i stranicu, da delite sa drugima ovako sačuvane resurse i da izvojite materijal za kasnije čitanje.
Edublog (https://edublogs.org/)  je zapravo blog namenjen obrazovanju, tj. u obrazovne svrhe. Omogućava jednostavno kreiranje i upravljanje blogovima svih studenata sa malo muke. Mogu se praviti odlične diskusije,  stavljati video snimke, dokumenta, publikacije. Blogovi mogu biti korisni alati za deljenje informacija i saveta među saradnicima, koji pružaju informacije za studente.  Korišćenje blogova je postal  popularno u obrazovnim institucijama, uključujući javne škole i fakultete. 




Moodle  https://moodle.org/ (engl. Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment) je platforma za učenje dizajnirana da omogući voditeljima radionica, administratorima i nastavnicima jednostavan i snažan te siguran sistem za stvaranje virtualne okoline za učenje. Svojim alatima koji omogućuje pristup zajedničkim izvorima znanja, razmenu edukativnog materijela, kao i upotrebu dodatnih modula pomoću kojih se obezbeđuje proširenje funkcionalnosti.

Animoto (https://animoto.com/)  je web alat koji korisniku omogućava izradu video materijala na visokoj razini korišćenjem slika, teksta i drugih video materijala.  Animoto alat ima jednu i glavnu funkcionalnost, stvaranje video materijala pomoću postojećih slika, videa i teksta.
Piktochart ( http://piktochart.com/) Piktochart je online alat koji omogućava nastavnivima i učenicima da na vrlo jednostavan način kreiraju različite infografike, izvještaje, postere i prezentacije. Piktochart idealan je alat za kreativno i zajedničko  učenje. Vrlo je jednostavnog interfejsa, fleksibilan je te nudi veliki izbor profesionalno dizajnerskih šablona. Omogućava jednostavno deljenje gotovih radova te njihovu ugradnju na web stranice.
Studentima često služi za prikazivanje zadataka, sažetaka ili rezultat svojih projekata, a profesorima za izradu nastavnog plana i za druge oblike komunikacije u učionici i izvan nje.

Openoffice  (https://www.openoffice.org/) je besplatan set alata za kreiranje dokumenata, tabela i prezentacija. Sa svojim fleksibilnim procesorom za obradu tekstamoćnom proračunskom tabelomdinamičnom grafikompristupom bazi podataka i drugim funkcijama, OpenOffice je kancelarijski paket izbora miliona korisnika.
Apache OpenOffice je idealna platforma za  unapređivanje kompjuterske pismenosti, bez povezivanja studenata sa komercijalnim proizvodima.  Studenti mogu dobiti kopije softvera za korišćenje kod kuće. Za IT studente, OpenOffice-ovi komponenti bazirani na softveru su takođe idealna platforma za razvoj IT vještina i razumijevanje stvarnog softvera.

Google Classroom (https://classroom.google.com/)    
 servis je kreiran kao podrška tradicionalnim sistemima obrazovanja, koji podrazumevaju da se predavanja održavaju u učionicama i amfiteatrima. To nije razlog da Classroom ima bilo kakva ograničenja u korišćenju, budući da mnoga istraživanja ukazuju na to da ovakav način predavanja promoviše aktivno učenje i poboljšava krajnje rezultate.
Google Classroom predavačima olakšava da klasična izlaganja zamene online kursevima ili da određeni deo znanja prenesu u digitalnom okruženju. Od kada je Google omogućio da Classroom bude dostupan i preko privatnih naloga, ovaj servis postao je odlična alatka za bilo kog predavača koji ima G Suite.

Blogger (https://www.blogger.com/about/?r=1-null_user)  je platforma za objavu blogova i izdavačka usluga koja omogućava privatni ili više korisničkih blogova s vremenskim pečatom unosa.
Blogger olakšava nastavnicima da:
• Objave resurse, časove i domaće zadatke.
• obaveštavaju roditelje o nastavnim dešavanjima.
• Odraze sopstvene nastavne prakse i podele svoje                

 ideje sa drugim nastavnicima.             

Blogger olakšava učenicima da:
• Podele školski rad sa svojim vršnjacima, roditeljima i drugima.
• Sarađuju na projektima i dobijaju povratne informacije od drugih.










Comments

Popular posts from this blog

Funny English Idioms And Their Meanings

MODAL VERBS IN ENGLISH